Saturday, April 27, 2013

Jalan2 Pantai Timur - Part 1

kembali bersua di blog suam2 ni...

Mmg dh malas tul nk sign in dlm rmh ni :)
mood skg ini bknlah rajin sgt, tapi sbb gmbr kat kamera dh bnyk sgt, transfer gmbr terus updated blog ni ;P

Masa cuti sekolah bln Mac lepas, kami sekeluarga membawa "ahli keluarga baru" p jalan2. plan p Terengganu.

Rabu - 27/03/2013

Seawal jam 6.30 pg selepas subuh kami bertolak dari rumah.Anak2 mmg tak mandi dr rmh, dlm jam 8.30 pg kami singgah di mesjid Tenglu-Mersing, anak2 bersihkan diri dan kami sarapan dengan bekal yg di bawa dr rumah...A masak tauu NASI LEMAK PANDAN :)

Bila dah bersih, dh kenyang, kami teruskan perjalanan menuju ke pantai timur, sepanjang perjalanan mmg A dh terlelap beberapa kali, anak2 plak bila dh jauh sgt tu asik tnya lamaaa lagi ke, bila nk smpai ni, mcm2 ditnya dek kebuhsanan dok dendiam2 dlm keter heheheheh, beberapa dvd dh bnyk kali khatam tp destinasi yg dituju tak sampai2 lagi hehehhehe dan beberapa kali juga mereka tidur hahahahaha, ada yg tdo duduk, ada yg dpt tdo baring selesa, ada yg tido merengkuk hihihihi. sbb kami melalui jalan pantai maka tidaklh terlalu bosan.

Masuk Terengganu, kami singgah ke kedai keropok lekor kelulut 008, masa p ni tak ramai org, Q pn tak smpai 2 min...ohhhhhhh inilh kedai yg femes tu...series mmg terbaik kopok lekor dia ni baik yang goreng @ rebus mmg sedap lah, sgt sedap terasa sgt ikannya

keropok lekor yg terbaik sepanjang berada di Terengganu

Dlm jam 4 ptg tiba sepenuhnya di bandar Terengganu, kami menginap di Anjung Pantai Resort , sbb niat utama ke terengganu adalah untuk explore negeri ini, shopping, mkn2, jln2 maka tak perlulah nk duduk hotel yg mewah2 cukup utk kami solat, mandi, tidur sbb mmg dh sah2 kami bukan dok dendiam dlm hotel, kali ni kami stay di Seberang Takir...bilik ok, cuma line wifi ada kat luar bilik ja :P...view resort ni pn ok sgt2..sapa rasa nk try stay sinun boleh klik kat link atas tu ya...resort ni xde sediakan breakfast, lunch mahupun dinner pndai2 ler carik, tp jgn risau sbb kat area sini mmg bnyk sgt kedai mkn yg harga sgt berpatutan...bila dh ke pantai timur ni try lh cari makanan sana..mmg tak nyesal :)

Lepas solat asar, kami p pantai yg betul2 belakang resort, jalan dlm 5 min ja..emmm tak sampai pn...anak2 sgt teruja main air, ibu ayah tgk ja, ayah kena jaga Iman yg sgt tidak takut dgn ombak, berani tol budak nih...ombak kuat< Iman terikut ombak, MD tukang tarik Iman hehehehehhe
best tol dok sini, bilik ok, belakang resort ada pntai hemmmmm syok tol kalau dpt duduk sini...

bila malam, kami p kua cari mkn, kebetulan sebelah resort ni ada pasar malam...wahhhh bestnya, pe lagi kami pn cari ler makanan kat sini...emmm ada air yg A tertarik nk snap
kalau kat Johor, untuk setakat ini A tak jumpa lgi air2 ni dia jual kat pasar mlm, Teh Peng tu selalu ada kat kedai2 makan ja kat pasar mlm x jumpa lg ( atau A je yg tak perasan ) cuma CoConut ShaKe ada jugak tp hage kat Johor agak mhl sket dlm rm1.50 - 2.50, kat sini sume singget, sedaaaaaaaaaaaaaaaaaaap, adehhhhhh jakun sungguh ler...
lps mkn2 kat bilik, kami lepak2 kat pantai sat mlm2 tuu.....pas tu tdo sbb esok plan sgt padat..