Saturday, January 3, 2009

Alhamdulilah...

Syukur Allhamdulilah...Minggu lps..Isnin- 29/12/08 bersamaan 1 Muharram 1430..biasalah ada sambutan Maal Hijrah..selalu A biasa2 jer tp utk thn ni A p Kompleks Islam Iskandar Johor Bahru..ada majlis yg melibatkan mak ngan ayah..
Sepatutnya majlis bermula pagi tp pg tu MD ada keja so kami lambat ler p sana..mujur pjalanan tak jauh dlm 30 minit jer dr rmh..A smpai..majlis dh smpai penghujung kekkeekeke..bertuah btl anak ni kan hahahah..MD ngan Aniess tgu dlm keta je..mklm ler depa tak pakai baju melayu..A ngan Amin p cari kakak2 A yg dh dtg dr awal..masuk pintu utama kakak A ( d panggil MAMI ) tegur wahh dia tgh mkn..A kata nk masuk dewan..dia ikut..otw masuk dewan..nmpk lak kakak A ( d pgl AUNTIE ) tgh mkn gak..tinggal auntie ni terus masuk dewan..kebetulan A masuk dewan ngan mami tgh penyampaian hadiah..A ingat giliran mak ngan ayah dh lps..keciwa jugak ler sbb x dpt tgk...tetiba je A dgr nama mak & ayah d panggil wakil daerah PONTIAN..waaa cpt2 kuakan kamera tp tk dpt nk snap btl2 ler sbb A kat tingkat atas..gmbo pon blur jer huhuhuhuu..majlis dh habis br jumpa kakak A yg sulung ( pggl MAMA )

My Family....tu 3 mak dara tinggai laki masing2 heheheheh..MAMA je dpt bawa laki dlm gmbr ini :)

ngada2...nk interprem..menumpang tuah kakakakkakakakaka ( teringat lak zmn2 grad day dulu..dpt munge kekekkeek)

Sebenarnya..mak ngan ayah terpilih utk finalis sbg IBU BAPA MITHALI peringkat negeri JOHOR...mak & ayah wakil daerah PONTIAN...Proses utk memilih calon IBUBAPA MITHALI ni rumit gak..bkn sesuka ati nk calonkan..A pon tak tau sebnrnya mcmana mak & ayah leh tercalon..ropanya Penghulu Benut tu calonkan Mak & Ayah, sinang citer org yg calonkan tu bkn dr kalangan anak @ sedara mara yg ada kaitan..ni d calon oleh sapa berkosa kat area tu ler..mcm kt BENUT tu penghulu ler..penghulu akakn servey, dh dpt org Penghulu akan hntr nama& detail2 peribadi calon kat Jabatan Agama ..pas tu Jabatan Agama Pontian dtg rmh interbiu depa..ramai gak ler calon utk daerah PONTIAN..setelah d tapis dr segi bilangan anak..cara didikan anak..tahap kejayaan anak..aktiviti sosial dll (yg tnpa pengetahuan A ) ..maka Alhamdulilah mak & ayah berjaya wakil daerah PONTIAN utk ke peringkat Negeri...
Bila smpai peringkat negeri..Kat JOHOR ada 9 daerah..so ada 9 pasangan ibubapa..keputusannya mak & ayah dpt no 2...walau tak menang hadiah utama..tp syukurlah kan..ni pengalaman wat mak & ayah...dan sbg anak..A & adik beradik lain cukup bangga & berbesar hati kerana mak & ayah jd finalis utk anugerah ini..sebak rasanya bila lihat mak & ayah naik pentas utk ambil hadiah..walau tidak menang tp kami rasakan mak & ayah tetap menang d hati kami..terbayang2 saat depa besarkan kami 8 beradik..ayah keja kg..mak dok rmh jaga kami..saat rmh kami belum masuk letrik..bila teringat saat itu sedihnya..walau ayah dulu kurang utk mewahkan kami tp bila bab belajar sedaya upaya dia bg keselesaan utk belajar..terima kasih ayah...mak...alhamdulilah anak2 mak, ayah berkat didikan mak ayah..kami semua dpt jejak kaki ke universiti..alhamdulilah...kini masing2 dh tamat belajar..masing2 dh bekeluarga ( tinggal CIK SU je )...masing2 dh keja ( A je ni still x dpt keja betul2 huhuhuhu ) ...Insyaallah selagi hayat d kandung badan ..kami akan cuba balas jasa mak ngan ayah selama ini...kami doakan mak & ayah sentiasa d rahmati & d berkati oleh-NYA...aminn...TERIMA KASIH mak..ayah..sayang kamu.................huhuhuhuhu

A tabik spring toink! toink! ngan pasangan yg dpt no 1 tu..tak ingt lak nama nya sapa..yg A tau pemenang anugerah IBUBAPA MITHALI peringkat negeri JOHOR ni orang Ledang..wakil daerah Muar...pas tu plak mak ngan ayah mmg kenal ngan pemenang ni sbb BAPA MITHALI tu bekas cikgu mak masa mak skool dulu..:) pas tu plak anak dia RAMAI, 15 org dan semua 'menjadi' alhamdulilah..kebanyakkan anaknya bergelar 'doktor'...mmg tabik sggh ler ngan pasangan itu...yelah kan berkat anak ramai ( camne erk dia jaga anak dia ramai2 gitu? ).tahniah utk pasangan itu...bln 3 ni Insyaallah mak ngan ayah serta finalis2 ni akan mengerjakan umrah....

Agak2 kan kalu A nk dpt anugerah ni...A kena beranak ramai ler ni hehehehehe...tp takut plak tak dpt nk jaga ..yg 2 org ni pon A dh jd tarzan kt rmh huhuhuhu...syarat dia nk jd calon..minima anak 7 org..pas tu semua anak berjaya dlm pelajaran maupun kerjaya...ada sesapa nak jd calon????? beranak tu sonang jooo tp tang nk didik bg sume berjaya tu yg masalah sket :)

12 comments:

CaBaiKeRinG said...

salam..


tahniah...

barus ekarang saya tau macam mana pemilihan dibuat

www.cabai-kering,.blogspot.com

Mat Gebu said...

salam aziemas....
Tahniah yea utk ayah dan bonda azie...

Azie said...

>> CaBaiKeRinG...kita pon baru tau heheheh kalu mak x jd calon..kita amek tau pon kekekekke..kalu negeri lain tak tau ler..tp kalu JOHOR mcm tu ler...nak jadi calon??? leh saja tp beranak 7 dulu ler hehehheeh :P

Azie said...

>> Mat Gebu....alhamdulilah, syukur kpd Allah..tak menang pon ok ler kan pengalaman..
TQ :)

fusherna said...

Tahniah untuk parents mithali..

Tumpang iklan

Jom beli corelle from sydney.

16pcs round shape living ware plus shipping RM 450
16pcs square shape plus shipping RM 525
34pcs plus shipping RM 675

Kalau g Langkawi ada mcm2 kos lagi.
Sila jengok blog okay
http://from-aussie.blogspot.com/

Aymywithlove said...

salam.. tahniah tuk parents k azie..
tq sebab sudi lalu kat umah kite..

kin hashim said...

tahniah untuk mak ayah azie...tahniah jugak untuk azie... tumpang gembira dan terharu :).

Sasha said...

tahniah utk mak & ayah Azie... tahniah juga utk Azie dapat dibesarkan oleh mak ayah yg mithali...

Azie said...

>>Aymy...no hal kalu ada masa mmg suke skodeng heheheh

Azie said...

>>Kin hashim...alhamdulilah..terima kasih

Azie said...

>> Sasha...TQ..alhamdulilah dpt dbesarkan dlm lingkungan keluarga ini..syukur sgt2...tak tercalon pon x pa..sbb b42 ni pon mmg bangga ngan mak ayah ni..alhamdulilah

Anonymous said...

congrats ya.bkn senang nak didik anak kasi 'menjadi' kan. quality parents raised quality children.so true!

as