Monday, May 11, 2009

Istimewa Hari Ibu

Semalam punya hal...nk publish semalam tak sempat ler sbb ada kecemasan :)

Sbb smlm Hari Ibu kan maka A konon2 wat menu spesel sketlah..menu yg A tak pnh buat sebelum nih..beras yg dh lama beli..takut plak berkulat2..alasan napa tak guna beras tu..sbb A TAK PANDAI masak guna beras tu :)

Semalam konon2 spesel day..buat jugak ler..masak kali ni btl2 ikut resepi kakakaka..lg2 tang masak beras tu tgk pek belakang cara sukatan air masak beras BASMATHI ni...maka hasilnya..taraaaaaaaaaaaaaaa
nasi agak lembek sket tp MD kata ok dah.....
Utk menu ni A wat nasi 3 warna, ayam masak merah & acar masak

Istimewanya sempena Hari Ibu semalam...A kena jaga 3 org sakit huhuhuhuhu..
Kali ni betul2 terharu..sbb tak dpt raikan dengan family tersayang..MD..Amin..Aniess sume tengah demam...menu yg A masak pun depa mkn sket jer..yelah kan tekak org sakit mana selera..tp mcm biasa MD tetap kata sedap kekekekeke walau dia mkn sgt2 sikit huhuhuhu..MD kata Hari Ibu bukan disambut Ahad minggu kedua bln Mei je..anytime..dia kata nnt ada masa dia dh sihat br nk selebret..tak pe lah dear..yg penting u & anak2 sihat...
So semalam tak de program jln2 kua rumah..dok ler kat rumah menyiapkan cat dsamping menjaga 3 org pesakit..betul kan IBU sanggup berkorban apa saja demi keluarga kan..hemmm..sudahnya MD tak p keja hari ni sbb kesihatan dia yg sgt2 tak mengizinkan..mmg dia baring saja..A pon malas nk kacau..biar dia btl2 rest..semoga suami & anak2 ku cepat sembuh...

8 comments:

Azita said...

siannya ibu ni! tak pa, itu satu pengorbanan yang besar buat seorang yang bergelar "IBU"...

Akak said...

Salam Azie...

Apa khabar? Rajin betul Azia mencuba resepi2 baru yea...

+a.z.i.e+ said...

Salam Kak Azie,
Skrg neh memang tgh musim demam..
Hehe kena lah jadik doktor dan nurse tambahan eh..

Azie said...

>>>Kak Ita..tulah kak ita demi keluarga ku sanggup berkorban apa saja..hehehehh

Azie said...

>>>Akak...mana akak ni lama tak nmpk..bz ehh resepi biasa2 je kak :)

Azie said...

>>>+a.z.i.e+...tu lah skg mmg musim kan..tp tak tahn gak wooo 3-3 skali sakit huhuhuhu tak menang tangan nak layan..yg hb leh urus sndiri tang anak2 tu yg tak smpai ati huhuhu tak pelah kan..korban apa saja :)

Sasha said...

wah!! cantiknya... sure sedap nasik tu... Selamat Hari Ibu utk Azie...

Pengorbanan ibu sungguh tugas yg murni...

Azie said...

>>>Sasha..mmg sedap ehehehe selalu bygkan susah nk buat skali senang ler pulok hehehheh...

tu lah pengorbanan ibu kan :)