Saturday, February 20, 2010

Rezeki lg

Nanas ni sbnrnya kami beli otw blk dr pantai timur ke johor 3 thn lps...
Ingt lg kami beli 4 ketul nanas yg besar... bila blk Pasir Gudang ni..konon2 amek ler pucuk2 nya nk tanam...bg MIL 3..kami amek 1 je pucuknya..
Dok rmh yg xde tanah..phm2 ler..semangat menanam tu ada...belasah tanam dlm pasu...pas tu letak kat lua bwh pokok mangga...sbnrnya x jaga sgt pokok nenas ni sbb tak mengharap ianya akan berbuah...yelah dh 3 thn dok dlm pasu jer..daunnyer jer sihat teroaksa A potong bhgn tajam2..sbb anak2 suke main kat situ...akhirnya setelah 3 thn menanti..alhamdulilah..pokok nanas yg ditanam dlm pasu mengeluarkan hasil
Sgt2 tak sangka pokok nanas ni berbuah...tp nk mkn hasilnya ntah bila tak pasti lg...hrp2 jgn smpai hujung thn ler dpt ler merasa Nanas 3 thn ni :)
Harap2 jgnlah ada yg merembat nanas ku ini...mangga hr tu ada jugak yg 'panjang tgn' rembat...tak pelah dh puas pon mkn :)

2 comments:

Mr.YesterdaY said...

huhu... jage nenas tu lek lok ye... sdpnye...

Azita Zain said...

azie, ari tu NJ hilang pisang. jgn nenas azie ilang pulak dah le. kempunan makyung nti...