Wednesday, May 26, 2010

Hadiah

Alhamdulilah...ni bkn nk tunjuk2 ke apa...A nk memorikan dlm blog peribadi A..saja utk tatapan anak2 cucu2 bila A dh tiada nnt :)

Masa mula2 tau A pergnantkan Iman last year..org yg paling gumbira mestilah MD..sbb kami mmg plan sgt2 nk ada bb...bila tau A peknan...MD terus li kan A hadiah ni...masa memula2 penghantaran A mmg sgt2 terkejut..sbb blk2 keja ada esbok besoo kt dapoo..bila tnya nape beli..MD kata sbb A peknen harapnya murah rezeki kami dgn adanya 'bakal bb' alhamdulilah..tu baru peknen dh dpt adiah besoo pdhal esbok lama leh guna lg...
Brand Samsung..450L


Then bulan 10 last year..MD bg A hp..Sony Ericcson - C702 ...masa tu dh sedih sbb MD dh bg awal b4 bersalin..mmg lazimnya lps A bersalin MD akan hadiahkan hp..ni dh bg awal maknanya nnt bersalin xdpt adiah lg uwawawawa..tp masa tu hp Motorola A bengong..tu yg MD likan awal


Then lepas bersalin...sapa sangka MD likan lg adiah..ingt dh xdpt sbb dh dpt hp..tup2 Iman 5 hari ada org hntr brg..ropa2nya MD likan

Brand Toshiba - 10 kg..bila tnya napa li..dia kata..mcm x biasa lps bersalin A akan dpt adiah..yelah selalu bg hp jer..ni bg brg besar2..terharu sgt2, pdhal yg lama mmg leh guna sgt2..dh ada 2 brg beso ni terpaksa guna bilik utility kat belakang tu utk letak esbok & mesin basuh tu..selalu bila beranak dpt hadiah utk kegunaan peribadi..tp thn ni MD likan brg kegunaan bersama..mcm x aci kan..cehhh tak bersyukur..ada kena sekeh ngan laki kang hihihihihihhi

Alhamdulilah...kalu gini gayanya dpt adiah jaa...mmg rela beranak tiap thn hahahhhhaa...boleh gitu???? kekekekekeke...ooooohhhhhh TIDAK....x sanggup tiap thn..agak2 ler kan..bajet lg sorg ni nk cukupkan kuota :)


Pas tu masa Hari Ibu tu..A x mintak pon adiah sbb bnyk sgt MD melabur hihihihihi..kos bersalin jer perghhh...tulah nk selesa kononnyer..pdhal sakit bersalin tu sama jer...bila tgk bil hospital haa amek...tp MD tak plak bising2...kebetulan MD dpt pree menda ni dia bg je kat A konon2 adiah Hari Ibu hihihhihi...
Sepanjang hidup bersama ngan MD..A xde tau sandwich maker nih..masa memula nk guna tu A dok belek2 buku manual hahahahaha..jakun sggh ler...

btw...terima kasih utk suami ku ituuu....

Akhirnya
>> Peti ais lama...buat tmpt letak stok brg2 dapo spt..tepung, gula, garam, brg2 baking dll
>>mesin basuh lama...buat basuh benda2 kotor..mcm kain buruk ker..lap kaki ker..alaa kdg A guna gak buat basuh baju sbb lg jimat air hihihihihi
>> HP lama...Amin punya, lum li kan sim card jer..Amin dh perasan tu dia punya :)

Tp yg poblem sgt2 ialah suami ku ituu sukee sgt sepraiskan isteri dia ni kalu li brg2...bkn nk tnya kita perlu ke tdk...tau2 beli jer..ntah bila masa dia li pon x tau...pdhal hidup dia p keja blk keja ikut time..weekend mmg ngan kitaorg jer...ntah bila masalah dia bershopping sakan ni yek...pas tu bila besday ke anni ke jgn ler ngada2 nk mintak2 adiah kompem x layan..kecuali kalu dia mmg nk bg..haa adalah..kalu dia tak nak..nangis guling2 pon x layan ler..dia akan bg ikut suka ati dia..anytime..rasa nak bagi haaa amek ko terkejut2 smpai menggigil2 ihihihihhi

2 comments:

RiShaZalia said...

wahhh.. seronoknya kak azie dpt mcm2 hadiah... bila la lia nak dpt hadiah2 mcm ni ye... huhuhu... asyik beli hadiah utk diri sendiri je... :-)

Azie said...

alaaaaaaa Lia nnt2 mintak kat future hb hihiihihi...emmm hb akak ni spesis jgn mintak kat dia..kalu nk bg- dia bg lah kalu kita nak dia xde rase nk bg jgn harap..guling2 golek2 pon tak layannner..ni dh dpt adiah besday & anni kompem xde adiah ...akak lg sedihhhhhhhhh huhuhuhuhu ( kekekekekekekke )