Sunday, December 21, 2008

Keajaiban @ kesadisan????


u alls tgk sndri gmbr telur tu..sbnrnya b4 Aidiladha tu A beli telur 1 papan..mmg kalu li telur terus beli 1 papan..kisahnya smlm A nk masak udang bertelur..pas tu lak telur mmg tinggal 1 tu je kat tray..A pon amek..masa basuh tu A rasa pelik pd telur tu..A lihat ianya mcm d TAMPAL..(lihat sndri gmbr) A peliks awat telur jd gitu..baru A perasan telur yg bhgn TAMPAL tu d letak d bhgn bwh tray..patut ler tak perasan..
Emmmm mcm ni nk kata KEAJAIBAN @ KEZALIMAN???????? A perati ngan teliti mmg sah2 ianya d tampal dgn gam..sggh LEKAT gam itu..tak tertanggal..dsbbkn A mmg nk guna telur tu A pecahkan gak telur tu..pas tu A lihat d bhgn sebelah dalam kenapa d TAMPAL bahagian luar..rupanya apa.dr bhgn dlm A lihat ianya sudah RETAK..emmm rasa mcm tertipu lagi waaaaaaaa tensen wooo...
tak kan kita nk belek2 1-1 telur yg 30 biji kt papan tu sebelum beli????...geraaaaaaaammm sggh ler..tunjuk kt MD telur tu 1 je word kua dr mulut dia KEJAMNYA...
Walau A dh guna telur tu tp A still simpan kulitnya & traynya skali..tak tahu nk BERHATI2 mcmana lg..asik terkena jer..mgkin TUHAN nk uji..
Agaknya pengilang tu malas nk cari telur lain agaknya nk cukupkan tray..main tampal je telur yg retak..sbb A beli telur gred A..@ pn ini mmg Keajaiban..kua2 dr ayam telur ni mmg dh bertampal hehheeheh - mana tau kan :)

1 comment:

Rafizah Nordin said...

malas mengambil telur lain tuk ganti tp rajinla pulak nak menampak kulit telur lain ke bahagian telur yg retak tu...KERAJINAN YG TAK MUNASABAH!