Wednesday, January 7, 2009

Go to School

Org lain dh citer psl skool...A baru nk tayang heheheheeh....bkn apa skg ni mmg bz ler..rutin sejak sekolah d buka ni..seawal 4 pg A dh bgn..masak pepagi...pas tu sahur ngan MD..lps subuh tu kemas2 rmh b4 anak2 bangun..pas tu tgk persediaan utk A keja...anak2 bangun..siapkan depa lak..breakfast..pas tu tolong MD wat keja..ptg lps zohor p skool plak..blk skool masak tuk berbuka..lps maghrib aja ngaji..lps aja ngaji A terus tido heheheh..tu kisah hari Isnin & Selasa..hari ni tak tau lg..cuma hari ni dpt ngadap pc jap..ni nk story pasal SEMALAM
6hb Januari 2009 tadika Amin br nk memulakan sesi persekolahan..A sepakat ngan MD kena bergilir tgk Amin..Amin masuk sesi ke 2 iaitu jam 11.30 pagi...so smlm dgn xcitednya Amin pon nk mulakan hari pertama dia di sekolah..A hantar dia..tp balik naik van, MD dtg tgk dia waktu balik to make sure dia ok naik van..MD follow van smpai rmh bbsitter

Part ni ler paling A risau..tp dia berjaya buat sndri
bekal hari pertama..request dr Amin

Dgn Aniess ..ready go to school...Aniess tgh bengang tu ( sbb kena tinggal ngan abg )

Ni dh kat skool...ada budak baru ..asik melalak..(bkn menangis tau) jerit2...yg Amin ni bila nmpk org melalak tu dia pon pe lagi..nyaris2...tp mata ibu besoo jer tgk dia sbb dr rmh lg dh pesan jgn nangis kat skool..kwn nangis jgn ikut nangis..dia punya nk cover tak nak nangis..asik dok gigit kuku jer..geramm tulll...bapa kali dtg pd dia dok tepis tgn dia..tegak sggh dia heheheheh..ati dia mesti dup dap..dup dap kekekekekeke...MD kata terkesima sggh Amin heheheh

Ni dlm kelas...tp ada plak sorang budak pompuan sibuks2 amek tmpt pelajar lain heheheh dia kata ' ni tempat adik...' mcmana tu...hemmm...girl tu nk skool tp ibu dia tak bg lagi..kecik lg kan..br 2 thn :)

Aksi bila ibu kata.."bye..ibu nak balik..Amin belajar kt skool ya..." otomatik dia jd resah gelisah..ibu tau dia nk nangis..dia kalu boleh tak bg ibu balik..tp sbb ibu besarkan mata..dia takut heheheheh sbb ibu dia ni mmg ler garang heheheh..ibu turun tangga jer..langsung tak mo tgk ibu..nak nangis sure ibu marah..dia tak tau dlm ati ibu ni lagi ler dup dap..dup dap nk tinggalkan dia kt sekolah..sedih gak nk lpskan dia..tp kalu tak..tak merasa Amin ke sekolah kan..tak kan selamanya dia nk berkepit ngan ibu je ...
So semalam bermulalah hari pertama Amin ke sekolah...alhamdulilah..bila A call MD tnya Amin..dia kata Amin ok..sbb MD dh jumpa cikgu kelas Amin masa balik..cuma masa mula2 ni dia bnyk diam tak reti lg nk bergaul ngan kwn2 lain..pas ni tgk ler mulut sapa yg riuh dlm kelas tu heheeheh...mlm td Amin bgtau tak sabo nk p skool ...hrp2 tadika tu akan buat Amin seronok p sekolah :)

Ni plak aksi budak pompuan yg tak reti2 nak balik...dia syok main buai..pas tu dok kat kelas..dia ni ngan sapa2 je boleh..tu yg takut nk lpskan dia..nak balik smpai kena pikul dia..geramm tullll dia nangis2 nk ikut abg dia skool..pas tu dlm keta merajuk..ayat normal dia kalu merajuk ' tak mo kawan ibu...' hihihihi anak..anak...


huhuhuhu bnyk nyer gmbo Amin kekekekeke...layan je lah erk :D mklm ler anak pertama p skool hehehehh

2 comments:

Aymywithlove said...

Hehehe... camne Amin? dah ok? anak aymy yg sulung plak, selamba jer.. start tadika umo 4 thn, hanta trus tinggal jer.. masa anta sek kat sini pun, risau gak.. dia selamba jer.. masuk kelas, trus suruh umi abah dia balik.. hehhe.. tapi kalo si adik ni, rasanye mau nangis nie.. hehehe..

Sasha said...

Dah selesai 1 bab. Lega kan?... tp makin sibuk ler bila anak dah masuk skool, ngan homework nnti... Dina dulu pun penah gi kindy tp stopkan sbb byk sgt homework... mak bpk yg x tahan.