Tuesday, August 11, 2009

Help Me....huhuhuhuhuhu

A tak reti nk menyiang menda ni huhuhuhuhuhhuuh
pepagi lg A dh bising kat MD...ingt nk masak awal sbb nk bg Amin mkn b4 dia p sekolah..skali kuakan ayam ni alahai laki ku mmg sengaja menguji kesabaran ku, terbantut nk masak awal tauuu huhhuhuhuhuh...mmg dh nk nangis dh ni...honestly...A mmg TAK TAU nk siang menda ni ...MD kata wat golek2 jer sbb Amin suka..adeiii mls nk guna oben, ingt nk goreng jaaa..MD sempat buang kaki & pale ayam tu jer..pas tu lain A kena settlekan sendiri...uwawawawawawawawawa...mcmana ni ...eeeeeiiiii pepagi sudah bikin ati ku gerammmm grrrrrrrr....tak pa2 sabooooo cuba jugak nnt...tp rasanya kompem ayam ni akan patah riuk A kerjakan...

K lah A nk ngadap ayam tu sat...nk bygkan kalu kat kedai tu depa potong ikut lagu mana...huhuhuhuh....nak nangis dululah...amek ko dulu mak suh belajar siang ayam asik ngelat ja..asik beli yg dh siap potong ja...haaaa hari ni pepandai ler...huhuhuhuhuhhu

9 comments:

Na Shari said...

:)

Potong dua-dua peha dulu. Then baru potong badannya... (Macam pandai je)

Na pun kalau dapat ayam seekor macam tu, mesti pening kepala, tak tau nak potong. Tapi biasa tengok orang kat kedai, dia potong peha dulu....

Nor said...

kikikiki... potong kat belakang badan ayam, kat tengah2 utk pisahkan bahagian atas dgn bahagian bawah.. pastu baru potong tengah2 kat bah. dada dan tengah2 kat bah. bawah tu(peha).. pastu baru la potong kat bahagian drummet dan dada .. mmm bak sini la nak tolong potong.. syian adik kecik ni, anak dah besar pun tak pandai potong ayam ya.. hehehehe

Sofia said...

Hahaha...Apa kata gorek jer sekor ayam tu... Pas dah goreng baru potong. Huhuhuhu, amacam, leh? :P

Watierman said...

Salam A...akak pun setuju...dengan Nor...bak sini akak kerjakan...walaupun akak tak makan ayam....cam na boleh lulus ...masa nak nikah dulu ni???hihi....tu la ngelat lagi!

lelayong said...

Azie..masak sekor terus, hihihi jahat lela ni,kan? saja nak kenakan azie, samalah dgn lela, kalau beli ayam siap suruh potong terus, bila azie uodate bog pasal ayam sekor ni baru lela terfikir, "kalau terkena kat aku camner erk", hehehehhe

akak_bieza said...

Salam A,

Senyum jea bila baca catatan A pasal siang ayam...

Tak pe belajar..lama-lama ok lah tu

Akak style potong ayam sekoq sama ngan Nor. Katok tgh-tgh tulang belakang ayam tu pas tu pisahkan bah peha dan kepak. Lagi senang cam tu.

Pas tu belah 2, jadilah 4 bahagian. Pas tu pandai-pandai hang lah katok lagu mana =)

Azie said...

wakakakakakakkakakaka mmg gelakkk besoo kan

>>> Na shari ....kekekekke kalu kat kedai depa guna mesin..mcm senang jer kan..tp kita td guna kapak kakakakaka


>>>Kak Nor...hiihhihihi, kita ni sengal sket kak..lembap nk imagine mcmana nk buat hahahaha...last2 kita tarah jer muahahaha terpotong jugak ler tp mmg hancus ler tulang patah riuk kita buat kakakakka...kalu akak dekat kompem kita mmg suh akak potong ayam ni hiihhihihi :P


>>>Sofia...ingat nk wat gitu jer..nk humban semua dlm kuali kakakaka skali acu test try..kuali tak muat plak kakakkakakaa :P


>>>Kak Watierman ...kakakaka ni lg sorg kakakku yg sgt2 baik ati..hehehehkalu akak dekat kita mmg anto jer kak pd akak leh potong ayam ihihhihi...mmg dulu MIL kita test masa memula kawen kita ngelat ja kakakakaka..haaaa hr ni padan muka den ni haaaa kakakakakaka


moral of the story...serik looo nk ngelat2...alaaaaaa payah2 li jer ayam siap potong hahahahahah haaaaaa nk ngelat lg kan kakakakakka

Azie said...

>>>lelayong...muahahahaha skrg br rasa nyesal lelaa weehh dulu mak aja ngelat jer bnyk songeh haaaa kena kat laki sndiri buat haruuu sggh ler..br nmpk ketidakpakaran diriku pd menda simple gini huhuhuhuhu....:))

Azie said...

>>>akak_bieza...hehheheeh td kita lapah bhgn kepak, then peha, pas tu kita main tarah ikut suka ati jer kakakakaka mmg xde seni langsung...serik sgt kita kak, mengatok suka ati heheheh..tulang mmg hancur sggh..adeiiii sedih tul tgk ayam tu td :)