Thursday, April 28, 2011

Talam Pisang

Salam tengahari...org tayang menu lunch..kita nk tayang kuih minum petang ahahaahahha

sekarang mmg tgh kemaruk nk mengukus...dan periuk kukusan tu tak simpan2 lg slagi ada rasa nk mkn menda kukusan ini...
semalam..opsss 2 hari berturut2 buat kuih lapis yg sgt senang...hari ni memayahkan diri sket..tak banyak sket jer :)) wat kuih talam hahahaahah

Rajin sbb suka tgk anak2 makan skali hadap jer...licin, mcm tak cukup..kesian tgk..smlm depa mkn kuih lapis tu depa mkn selai2..lps sepotong amek lg..amek lagi..smpai dlm pinggan abis..mintak kita potong lagi...hinggakan MD ngan A nk mkn..kena ingat2 sbb kalu habiskan kompem anak2 tnya..Amin siap bawak bekal kuih lapis tu ke sek...
Semalam MD li pisang..ntah apa nama pisang tu x tau ler plak..ada pisang nipah>>ni pg td dh selamat d gorengkan buat sarapan..,terpk2 apa nk buat ngan pisang nih..skodeng sana skodeng sini...berkenan lak ngan resepi nih..tgk bhn pon ada terus errr wat projek kat dapo pg td...
pandangan sisi atas

pandangan sisi tepi


zoom sket.....

Resepi asal tak mcm ni tp untuk pikat anak2 makan..A wat ala2 lapis hijau & kuning dan untuk menambah rasa 'kepisangannya' A potong dadu pisang tu..tabur kat setiap lapisan..mmg rasa kepisangannya heheheheheh

Ni budak2 ngan MD lum rasa lg..td masa bdk2 ada masih panas lg..mls lak nk potong..tp depa x tau pon A buat nih..depa tau A masak2 ja heee

Resepi : Talam Pisang Kak Wan



3 comments:

HomeKreation said...

Salam Azie cayang. Lama tak jenguk. Wah, cantik nya talam ni, sungguh mengiurkan...

ShashaCatering said...

Terima kasih bagi resipi nih.
Dah lama tak nampak orang share recipe yang guna pisang. Kat kampung banyak pisang sampai tak tau nak buat apa.

Terima kasih Azie ;)

Bee said...

azie, wahhh rajinnya me'nalam'..!!!